Mgr. Ing. Petra Fojtíková
ředitelka školyMgr. Ing. Petra Fojtíková
Vzdělání:
1994 – 1999 VŠB-TU Ostrava, ekonomická fakulta – Podnikatelství a management
2009 – 2014 Ostravská univerzita, pedagogická fakulta – Učitelství pro 1.stupeň ZŠ
Kurzy:
Jak dělat matematiku zábavně
Mentální mapy ve výuce češtiny a cizích jazyků
Rozvíjíme čtenářskou gramotnost v předmětech 1. stupně ZŠ
Dotykové technologie a interaktivní metody vzdělávání
Možnosti využití dotykových technologií ve výuce
Reedukace vývojových poruch učení
Žák s potřebou podpůrných opatření v běžné ZŠ
Zlobivé děti
Zdravotník zotavovacích akcí
Certifikace v oboru Řízení lidských zdrojů (vedení lidí, komunikace)
Praxe:
(do roku 2010 – v personalistice a vzdělávání dospělých)
ZŠ Hlučín-Rovniny
ZŠ a MŠ Hlučín-Darkovičky
ZŠ a MŠ Šilheřovice
Mgr. Miroslava Foltýnková
učitelka 1. stupněMgr. Miroslava Foltýnková
Vzdělání
1984 – 1988 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Učitelství 1. stupně ZŠ
1997 – 2001 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Speciální pedagogika rozšiřující (státní zkouška z logopedie a specifických poruch učení)
Praxe
Základní škola Bolatice – učitelka 1. stupně
Základní škola Dolní Benešov – učitelka 1. stupně
Základní škola Hlučín – Rovniny – učitelka, speciální pedagožka a školní logopedka
Základní škola Hlučín – Darkovičky – učitelka, speciální pedagožka a školní logopedka
Kurzy a školení v oblastech:
Čtenářská gramotnost
Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT)
Strategie čtenářské gramotnosti pro 1. stupeň ZŠ
Interní mentor pro rozvoj čtenářství, čtenářské gramotnosti a práci s MUP
Dílna čtení a psaní
Čtenářské dílny
Výukový program čtení v 1. třídě
Čtení bez slabikování
Matematická gramotnost
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro pokročilé
Konference pro učitele 1. stupně
Osobnostní rozvoj
Vzdělávací kurz Nanečisto
Rozvoj kompetencí učitelů – Moderní pedagogické metody
Sebezkušenostní výcvikový kurz – Moderní škola
Typologie MBTI a její využití v základní a mateřské škole
Metody aktivního učení
Neklidné dítě
Třídní klima – jak ho utvářet, jak s ním pracovat, jak ho zjišťovat
Mentorský výcvik v projektu Spoluprací k profesionalitě
Formativní hodnocení
Structogram – triogram – typologie osobnosti
Jak vést obtížný rozhovor
Kolegiální rozvoj
Náslechy s kolegyněmi
Vzájemné mentorské vedení
Speciální pedagogika
Semináře rozšiřující logopedické vzdělání: Poruchy dětského hlasu, Opožděný vývoj řeči, Vývojová dysfázie, Terapeutické přístupy u dětí se specificky narušeným vývojem řeči, Řeč a komunikace jako životní princip a její patologie apod.
Autismus ve školní praxi
Výchova a vzdělávání žáků s diagnózou Aspergerův syndrom na základní škole
Vzájemné učení speciálních pedagogů v Centru kolegiální podpory na ZŠ Hlučín – Rovniny
Deficity dílčích funkcí v kognitivním pojetí
Proč a jak zařadit propojování mozkových hemisfér, Jak propojováním hemisfér podpořit vývoj předškoláka
Motorika, vnímání vlastního těla a řeč
Kurz Neuro-vývojové stimulace (NVS) – Pohybem se učíme
Kurz RMTI – 1 a 2, program na integraci primárních reflexů
Zájmy
Rodina, četba, hudba, turistika
Mgr. Kateřina Pytlíková
učitelka 1. stupněMgr. Kateřina Pytlíková
Vzdělání:
2007 – 2011 Filozofická fakulta Ostravské univerzity, bakalářské studium, obor Francouzština ve sféře podnikání
2014 – 2015 KVIC Opava, studium Asistent pedagoga
2014 – 2019 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, magisterské studium, obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Kurzy:
Čtením a psaním ke kritickému myšlení pro pokročilé (RWCT)
Jazykový kurz Malta „Fluent English“
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro začátečníky
Konference pro učitele 1.stupně
Mentorský výcvik v projektu Spolupráci k profesionalitě
Praxe:
Výchova a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Základní škola Dětská, Ostrava – Poruba, vychovatelka školní družiny
Základní škola Hlučín – Darkovičky, vychovatelka školní družiny
Základní škola Hlučín – Darkovičky, učitelka 1. stupněMgr. Barbora Dürrer
učitelka 1. stupněMgr. Barbora Dürrer
JÁ:
VZDĚLÁNÍ:
2012–2016
Wichterlovo gymnázium, Ostrava-Poruba
2016 - 2021
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Ostrava – obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
KURZY:
Jazyková výchova u dětí předškolního a mladšího školního věku - předčtenářská gramotnost
Rozvoj smyslového vnímání
Nácvik čtení genetickou metodou
Genetická metoda
První třída – na co se můžete těšit, na co se připravit?
Děti bez hranic
Podpůrná opatření v praxi
Mgr. Martina Jakimová
učitelka 1. stupněMgr. Martina Jakimová
VZDĚLÁNÍ
2001 – 2005 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Učitelství 1. stupně základních škol
2009 – 2011 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Rozšiřující studium jazykového vzdělávání pro učitele 1. stupně – jazyk anglický
2016 – 2017 Studium pro koordinátory ŠVP
PRAXE:
2004 - 2010 Základní škola Jablunkov, Lesní 190 – vychovatelka ŠD a učitelka 1. stupně
2010 – 2024 Základní škola Třinec, Slezská 773 – učitelka 1. stupně, koordinátor ŠVP
2024 – dosud Základní škola Hlučín–Darkovičky – učitelka 1. stupně
KURZY A ŠKOLENÍ V OBLASTECH:
Anglický jazyk
2016 – 2017 Metodika podpory výuky cizích jazyků – modul Anglický jazyk (Pygmalion, Jazykové a vzdělávací centrum)
Rozšiřující studium pro učitele 1. stupně (PdF OU)
Teacher Training Primary Education Programme (Gateway School Malta)
General English Course (ESE Malta)
English Course For Teachers (London)
The young language learner (naklad. Fraus)
Oxford Primary Methodology Teacher’s Day (nakl. OUP)
Inspiromat aneb jak efektivně pracovat s cizojazyčným textem na 1. stupni
Moderní nástroje a inovativní postupy pro výuku cizího jazyka
AJ ONE TO ONE - 1h/týdně od roku 2011
Mezinárodní projekty a získaná ocenění (v anglickém jazyce)
Metodický seminář eTwinning I – Partnerství škol v Evropě
Metodický seminář eTwinning II – Rozvoj metodidy mezinárodní spolupráce
eTwinning Contact Seminar of Visegrad Four Countries (Herrsching, Germany)
eTwinning Contact Seminar of Visegrad Four Countries (Hustopeče, ČR)
Certifikáty (eTwinning spolupráce)
eTwinning quality Label za projekt HOW DO YOU LIVE
eTwinning Label za projekt WINTER IN OUR SCHOOLS
eTwinning Label za projekt HANSEL AND GRETEL
Matematická gramotnost
Základy Hejného vyučovací metody
Slovní úlohy vyučovací metodou Hejného
Letní škola Hejného metody na 1. stupni ZŠ
Vzdělávání v oblasti IT
Autorský zákon – Možnosti využití dostupných zdrojů na internetu
Metodika sběru informací, názorů a zpětné vazby pomocí XC
Další rozvoj pedagogů pracujících ve výuce s interaktivní tabuli
Metodika efektivního zapojení interaktivní tabule do výuky
Textový procesor a správné návyky při psaní textových dokumentů pomocí stylů a formatování
Efektivní využití interaktivní tabule SMART Board ve výuce
Využití iPadů ve výuce
První kroky s Canvou
Další školení: čtenářská gramotnost, vztahy ve škole, hodnocení, práce s žáky se SPU a SPCH
Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT)
Metodický průvodce 1. třídou
Jak udělat z třídy funkční tým
Formativní hodnocení
Zdravotník zotavovacích akcí
Proces učení a zrání žáka, výuka a kompetence učitele
Škola a vztahy v ní
Motivace žáků v hodinách prvouky, přírodovědy a vlastivědy, projektová výuka
Problematika komunikace mezi pedagogy, žáky a zákonnými zástupci včetně preventivné výchovných přístupů k žákům s poruchami chování
Tvorba školního časopisu
Talent a jeho základní struktury
Specifika hodnocení žáků se SPU a SPCH
Podpůrná opatření pro žáky se SVP ve školní praxi
Stres a co s ním
Jak pracovat s dítětem s vývojovou dysfázií
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele
ŠVP (Školní vzdělávací program)
Studium pro koordinátory ŠVP
Úpravy ŠVP v systému InspIS ŠVP po změně RVP ZV
Tereza Lišková, DiS
učitelka 1.stupněTereza Lišková, DiS
Taťána Kotlařová
vychovatelka ŠD, asistentka pedagogaTaťána Kotlařová
Taťána Kotlařová
Vzdělání:
Střední pedagogická škola v Krnově, obor Vychovatelství
Praxe:
1983-1989 Základní škola Ludgeřovice - vychovatelka
od r. 1990 Základní škola Hlučín - Darkovičky - vychovatelka, od 3/2017 asistentka pedagoga
Kurzy:
Vzdělávací program EVVO
Zážitkovou formou k výchově
Kurz keramiky
Zdravotník zotavovacích akcí
Třída plná pohody
Právní vědomí vedoucího vychovatele
Timemanagement ve školské praxi
Dítě, žák, cizinec v MŠ a ZŠ
FKSP aktuálně po novele
Typologie MBTI jako cesta k sebepoznání a spolupráci v týmu
ICT: Ochrana dětí ve virtuálním světě
Jak vést obtížný rozhovor 1.část
Emoce ve vyučování a jak s nimi kreativně pracovat
Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Spoluučící se skupina na podporu pedagogů, asistentů a vychovatelů pracujících s žáky s OMJ
Problémové chování žáků
Nástroje pozitivní psychologie
Vzrůstající agresivita u předškolních dětí a dětí mladšího školního věku
Resilience ve škole
Záliby:
práce s dětmi, rodina, hudba, hra na klavír, cestování, příroda
