
Mgr. Ing. Petra Fojtíková
ředitelka školyMgr. Ing. Petra Fojtíková
Vzdělání:
1994 – 1999 VŠB-TU Ostrava, ekonomická fakulta – Podnikatelství a management
2009 – 2014 Ostravská univerzita, pedagogická fakulta – Učitelství pro 1.stupeň ZŠ
Kurzy:
Jak dělat matematiku zábavně
Mentální mapy ve výuce češtiny a cizích jazyků
Rozvíjíme čtenářskou gramotnost v předmětech 1. stupně ZŠ
Dotykové technologie a interaktivní metody vzdělávání
Možnosti využití dotykových technologií ve výuce
Reedukace vývojových poruch učení
Žák s potřebou podpůrných opatření v běžné ZŠ
Zlobivé děti
Zdravotník zotavovacích akcí
Certifikace v oboru Řízení lidských zdrojů (vedení lidí, komunikace)
Praxe:
(do roku 2010 – v personalistice a vzdělávání dospělých)
ZŠ Hlučín-Rovniny
ZŠ a MŠ Hlučín-Darkovičky
ZŠ a MŠ Šilheřovice

Mgr. Miroslava Foltýnková
učitelka 1. stupněMgr. Miroslava Foltýnková
Vzdělání:
1984-1988 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Učitelství 1. stupně základní školy
1997-2001 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, obor Speciální pedagogika rozšiřující (státní zkouška z logopedie a ze specifických poruch učení)
Kurzy a programy:
vzdělávací kurz Nanečisto
Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT)
Rozvoj kompetencí učitelů - Moderní pedagogické metody
Strategie čtenářské gramotnosti pro 1. stupeň základní školy
sebezkušenostní výcvikový kurz - Moderní škola
Typologie MBTI a její využití v mateřské a základní škole
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro pokročilé
Strategie čtenářské gramotnosti
Dílna čtení a psaní
Interní mentor pro oblast rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti
Konference pro učitele 1.stupně
Metody aktivního učení
Neklidné dítě
Třídní klima - jak ho utvářet, jak s ním pracovat, jak ho zjišťovat
Mentorské dovednosti
Vzájemné učení speciálních pedagogů v Centru kolegiální podpory v ZŠ Hlučín-Rovniny
Deficity dílčích funkcí v kognitivním pojetí
Semináře rozšiřující logopedické vzdělání - Poruchy dětského hlasu, Opožděný vývoj řeči, Vývojová dysfázie, Autismus ve školní praxi, Terapeutické přístupy u dětí se specificky narušeným vývojem řeči apod.
Praxe:
Základní škola Bolatice - učitelka 1. stupně
Základní škola Dolní Benešov - učitelka 1. stupně
Základní škola Hlučín - Rovniny - učitelka 1. stupně a školní logopedka
Základní škola Hlučín - Darkovičky - učitelka 1. stupně a školní logopedka

Mgr. Hana Venglářová
učitelka 1. stupněMgr. Hana Venglářová
Už od malička jsem se chtěla stát paní učitelkou …
Proto jsem vystudovala:
- 1988 – 1992 Gymnázium Hlučín
- 1992 – 1996 Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor učitelství pro II. stupeň, předměty chemie a tělesná výchova
Učit, být s žáky a diskutovat s nimi mě naplňovalo. Mými prvními žáky byly děti v Ludgeřovicích …
- 1997 – 2000 ZŠ Ludgeřovice – učitelka na II. stupni
Radostným obdobím bylo v mém životě mateřství a péče o své 2 dcery.
- 2000 – 2008 „Mateřská dovolená“ s dcerami Martinou a Zuzanou
Když člověk přijme od života to, co mu právě přinese, může se ocitnout na místě, které je velice inspirující …
- 2009 – do současnosti ZŠ Hlučín – Darkovičky – učitelka na I. stupni
Být učitelkou je pro mě ve spoustě věcí neustálá výzva a nekonečný proces poznávání. Chtít učit smysluplně, efektivně a s ohledem na potřeby žáků je to, co mě neustále vede dál …
- 2016 - Studium Pedagogické fakulty Ostravské univerzity, obor učitelství pro I. stupeň
- Studium odborných kurzů, které zásadně ovlivnily mou výuku:
Oblast ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
Čtením a psaním ke kritickému myšlení – RWCT
Rozvoj čtenářské gramotnosti dětí na 1. stupni – strategie a dovednosti, Dílna čtení a psaní
Letní škola v projektu Spirála – rozvoj čtenářství, mentor pro rozvoj čtenářství a práci s MUP
Genetická metoda
Oblast MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro pokročilé
Oblast OSOBNOSTNÍHO ROZVOJE
Sebezkušenostní výcvikový kurz Moderní škola
Metody aktivního učení
Neklidné dítě
Třídní klima
Typologie osobnosti učitele a žáka – MBTI
Mentorský výcvik v projektu Spolupráci k profesionalitě
Oblast KOLEGIÁLNÍHO ROZVOJE
Náslechy s kolegyněmi
Párová výuka
Vzájemné mentorské vedení
A na čem pracuji teď?
Hledám cesty, jak učit co nejlépe. Být partnerem pro své žáky a podporovat je v jejich učení.

Mgr. Jana Šandalová
učitelka 1. stupněMgr. Jana Šandalová
Kde jsem studovala
Střední pedagogická škola Krnov
Pdf OU v Ostravě, bakalářský a magisterský studijní program Speciální pedagogika
SZZ z logopedie, psychopedie, integrativní SP a edukace osob s mentálním postižením
Studium učitelství 1. stupně
CŽV UPOL Systémová podpora inkluzivního vzdělávání: Katalog podpůrných opatření pro žáky s narušenou komunikační schopností (vývojová dysfázie)
Další vzdělávání
Zdravotník zotavovacích akcí
Metodicko-jazykový kurz anglického jazyka pro učitele MŠ a 1. stupně ZŠ
Jazykový kurz v zahraničí a další krátkodobé jazykové kurzy
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro pokročilé
Konference pro učitele 1. stupně
Dílna čtení a psaní; Splývavé čtení a Genetická metoda od A do Z
Čtením a psaním ke kritickému myšlení RWCT – základní i pro pokročilé
Vzdělávací programy v rámci diagnostiky zralosti a logopedické intervence u dětí s ADHD
Deficity dílčích funkcí v kognitivním pojetí
Podpůrná opatření v praxi
Třídní klima - jak ho utvářet, jak s ním pracovat, jak ho zjišťovat
Typologie MBTI: Individualizace výchovy, výuky a učení 2020
Osobnostně sociální rozvoj
Mentorské dovednosti
Odborný metodik aktivity v projektu CESTA: Kolegiální podpora a Interní mentoring
Vzájemné učení speciálních pedagogů v Centru kolegiální podpory
Typologie MBTI jako cesta k sebepoznání a spolupráci v týmu 2019
Jsem učitelka i speciální pedagog
Koordinátor ŠVP
Koordinátor inkluze – spolupráce s odbornými pracovišti PPP a SPC
Sdílím a rozvíjím své zkušenosti a dovednosti
Zapojení do MAP pro vzdělávání Hlučínsko v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti
Rozvoj mentorských dovedností a vzájemné sdílení s kolegyněmi MŠ i ZŠ
Spolupráce s asistentkou pedagoga na utváření kolektivu se zaměřením na pozitivní klima
Zaměření na vzdělávací pokrok každého žáka s poskytováním zpětné vazby
Energii, nápady, inspiraci nacházím v hudbě, rodině, přírodě
Hraní a zpívání v country a folkové kapele
Příprava tanečních a pěveckých vystoupení nejen s dětmi, ale také se seniorkami
Čtení, jízda na kole, turistika
Mám ráda svou rodinu a děti
Rodina je pro mě důležitá, stejně jako přátelství a zdraví.
Miluji svá vnoučata a jsem ráda za každou chvíli s nimi.
Práce s dětmi mě těší, oceňuji vzájemnou důvěru a vážím si dobré spolupráce s jejich rodiči.

Mgr. Kateřina Pytlíková
učitelka 1. stupněMgr. Kateřina Pytlíková
Vzdělání:
2007 – 2011 Filozofická fakulta Ostravské univerzity, bakalářské studium, obor Francouzština ve sféře podnikání
2014 – 2015 KVIC Opava, studium Asistent pedagoga
2014 – 2019 Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, magisterské studium, obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Kurzy:
Čtením a psaním ke kritickému myšlení pro pokročilé (RWCT)
Jazykový kurz Malta „Fluent English“
Letní škola matematiky s metodou prof. Hejného pro začátečníky
Konference pro učitele 1.stupně
Mentorský výcvik v projektu Spolupráci k profesionalitě
Praxe:
Výchova a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Základní škola Dětská, Ostrava – Poruba, vychovatelka školní družiny
Základní škola Hlučín – Darkovičky, vychovatelka školní družiny
Základní škola Hlučín – Darkovičky, učitelka 1. stupně
Mgr. Barbora Steigerová
učitelka 1. stupněMgr. Barbora Steigerová
JÁ:
VZDĚLÁNÍ:
2012–2016
Wichterlovo gymnázium, Ostrava-Poruba
2016 - 2021
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Ostrava – obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
KURZY:
Jazyková výchova u dětí předškolního a mladšího školního věku - předčtenářská gramotnost
Rozvoj smyslového vnímání
Nácvik čtení genetickou metodou
Genetická metoda
První třída – na co se můžete těšit, na co se připravit?
Děti bez hranic
Podpůrná opatření v praxi

Mgr. Veronika Faiková
učitelka 1. stupněMgr. Veronika Faiková
Vzdělání:
2010-2015 Univerzita Palackého v Olomouci, obor: Učitelství pro 1.stupeň a speciální pedagogika
2006-2010 SOŠ AHOL, obor: Pedagogické lyceum
Kurzy a programy:
Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT)
Letní škola s metodou prof. Hejného
Základy znakového jazyka
Zájmy:
lyžování, volejbal

Taťána Kotlařová
vychovatelka školní družinyTaťána Kotlařová
Vzdělání:
Střední pedagogická škola v Krnově, obor Vychovatelství
Kurzy:
Vzdělávací program EVVO
Zážitkovou formou k výchově
Kurz keramiky
Zdravotník zotavovacích akcí
Třída plná pohody
Právní vědomí vedoucího vychovatele
Timemanagement ve školské praxi
Praxe:
1983-1988 Základní škola Ludgeřovice
od r. 1990 Základní škola Hlučín - Darkovičky - vychovatelka, od 3/2017 asistentka pedagoga
Záliby:
moje rodina, hudba, příroda, výtvarné a ruční práce

Zdeňka Fojtíková
vychovatelka školní družinyZdeňka Fojtíková
Vzdělání:
1990 - 1994 Střední pdagogická škola Krnov, Vychovatelství
Kurzy:
Vzdělávací programy (DVPP):
Hrajeme si s psychomotorikou, Využití her v rámci prevence rizikových jevů, Škádlení nebo šikana, Neklidné dítě ve škole
Prvky muzikofiletiky, Hudební nástroje - cesta k rozvoji hudební inteligence dětí, Drumben - pomocník v ped.praxi, Jóga pro děti
Zdravotník zotavovacích akcí (pravidelné přeškolování)
Absolvování odborné přípravy hlavních vedoucích dětských táborů (osvědčení MŠMT)
Seminář country tanců
Praxe:
1994 - 2017 Centrum volného času Kravaře - pedagog volného času
od r. 2017 Základní škola Hlučín - Darkovičky - vychovatelka školní družiny, asistentka ředitelky
Záliby:
příroda, turistika, cyklo, četba, jóga